• Převodovky Sixta

    Stále více zákazníků se na nás obrací tak neváhejte ani Vy a pomůžeme vám závadu odstranit. Jak se provádí opravy vymontovaných převodovek atd.? Co stojí samosvorné diferenciály Škoda 742? Co způsobuje hluk u 6-ti stupňových převodovek nebo závada na spojkovém systému? Číst více
  • 1

Závady a opravy převodovek T5 - 6°

Posouzení poškození drážek unašečů hnacích hřídelů, nábojek spojkových lamel atd.

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Musí být vždy znatelné jednotlivé zuby (unašečů, nábojek spojkových lamel atd.) jako hradba.

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Zde vidíte, že zuby unašeče netvoří již hradby ale drážky jsou opotřebeny do špiček - okamžitá výměna dílu (dojezd cca. do 10 000km ). Uvedená závada se Vám může objevit také na drážkování lamel spojek (příčina - nenamontovány středící pouzdra mezi motorem a převodovkou) a netěsný gumový O kroužek, nenamazáno předepsaným tukem. Dále u 6°převodovek DSG - drážkování na vývodu dvouspojky (nutno kontrolovat vždy při výměně setrvačníku ZMS).

Poškozené díly velkou axiální vůlí na hnacím hřídeli viz. poslední obrázek (stejné jako v odstavci - závady 6°mechanických převodovek) a degradací oleje v převodovkách.
VW Passat, VW T5, Craftr atd.
(vozidla měla ujeto 125 000km, 195km, 205 000km).

Viník uvedené závady je spojka - nenamazané drážkování hnací hřídel pro lamelu spojky.

 

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje- nános mazu (olej + voda) v kole 5rychlosti (VW T5)

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje - poškozené ložisko + vydřená hnací hřídel od kuličkového ložiska, poškozený plast ložiska (T5). Hnací hřídele některé moje firma renovuje.

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje - pogumované víčko, plast z ložiska a již otlak od hnací hřídele, zde hrozí již vytlačí víčka ze skříně převodovka a následné ztráty oleje (VW).

Poškozené kolo (rolka) od jehlového ložiska 6 rychlosti.

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje - vždy zkontrolovat kolo 5r a 6r. na poškození (drážky - rolka v kolech od jehlového ložiska) kolo nejde opravit - výměna dílu.

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje - poškozené kolo 6r. + jehlové ložisko - (205 000km) T5 

Nejčastěji zničené díly u vozidel VW T5

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje - sada dílů VW T5, které by jste mělo vždy kontrolovat (na převodovku byla reklamace - vypadává 6r. - 195 000km), veliká axiální vůle mezi kolem 6r. a synchronní spojkou 5r. - 6r. (obroušené čelo synchronní spojky)

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje - v mnoha případech dochází také ještě k poškození skříně převodovky (pitting v otvoru pro kuličkové ložiskové ve skříni převodovky) u vozidel VW T5 jako o závadu u seriových 6°převodovek MQ350.

V případě poškození jen skříně převodovky, kterou opravíme je cena 8 500Kč tj. (oprava skříně + ložiska), nebo oprava skříně + sada dílů (kolo 6r + 5r, synchronní spojka 5r-6r, jehlové ložisko, synchronn 5,6, ložisek a renovace hnacího hřídele nebo jeho výměna) je cena cca 16 000Kč - 30 000Kč podle poškozených dílů. Ceny na mých stránkách jsou bez DPH.