• Převodovky Sixta

    Stále více zákazníků se na nás obrací tak neváhejte ani Vy a pomůžeme vám závadu odstranit. Jak se provádí opravy vymontovaných převodovek atd.? Co stojí samosvorné diferenciály Škoda 742? Co způsobuje hluk u 6-ti stupňových převodovek nebo závada na spojkovém systému? Číst více
  • 1

Degradace oleje, hluky, vibrace a ostatní informace

Pro zvětšení fotografie klikněte na malý náhled. Degradace oleje pitting na ložiskách (T5).

 

U vozidel VW, AUDI, ŠKODA, SEAT tj. koncernové 5°a 6° převodovek MQ250 - 02J, 0A4, 02R, 02S a dalším podobné konstrukce se nesmí používat kontrolní šroub výšky hladiny oleje. Důvod je jeden - kvůli sklonu agregátu motor/převodovka je spodní hrana plnícího otvoru pro olej pod hladinou oleje. Bylo zjištěno malé množství oleje cca. 0,2 - 0,4l méně.


Do 28.2.2007 se používal v 5°a 6° převodovkách MQ250 olej syntetický G 052 726 A2. Jelikož došlo ve výrobě převodovek ke změně synchronních kroužků (dříve závitové, nový synchronn s vrstvou molybdenu) se přešlo na olej minerální s aditivy G 052 512 A2 jeho množství 2,0 +0,1l.

Tento olej lze použít i při obtížném řazení (škrtavé zvuky) ve starých převodovkách (starý olej nechat řádně vykapat popřípadě demontovat zadní víko převodovky). Pokud jen výměna oleje nepomůže k odstranění závady, musí se přistoupit k výměně synchronního kroužku.

Výška hladiny oleje v převodovce se musí kontrolovat pouze tak, že olej vypustíte (výpustní otvor + jeden ze spodních čepů vidlic - obrázky nahoře) a poté nalijete do převodovky předepsanou olejovou náplň tj,2,0l +0,1. Olej se nalévá do převodovky po demontáži jednoho z horních čepů vidlic nebo odvzdušňovací zátkou (zdlouhavé pracné - malý průtok 6mm) - nedoporučuji.

Prosím všechny, kteří technicky nerozumí převodovce, ať nevymýšlí nějaké zaaretování řazení aretačním kolíčkem ale normálně 1 spodní čep demontujë - NIC se nemůže v převodovce stát. Ten, kdo píše technické nesmysly na všech možných internetových stránkách ať mi nejdříve zavolá než něco napíše, neboť jen každého majitele vozidel vystraší. To co píší servisní návody, nejsou vždy aktuální technickým změnám na vozidlech (nejsou tak rychlé). Moje technické informace jsou aktuální vždy ihned po jejich změnách u výrobců převodovek, spojek, Haldexů atd.

Na tomto obrázku jasně zřetelný rozdíl ve výšce olejové náplně. Informace o této změně platí již od roku 2011 pro převodovku 5°- 6° MQ200 - 02T, 0AF a dalších podobné koncernové VW konstrukce.

5°pPřevodovka MQ200 používá olej jen minerální G 052 512 A2  množství  = 2,0l+0,1l 

6° převodovka MQ 200 GA - používá olej syntetický G 052 171 A2  množství 2,2l+01l nebo 2,3l+01l podle typu

6 převodovka MQ200 - používá olej syntetický G 052 171 A2 nebo některé G 052 527 A0

Vibrace

Neschválený typ tmelu + převodovka bez oleje | málo