• Převodovky Sixta

    Stále více zákazníků se na nás obrací tak neváhejte ani Vy a pomůžeme vám závadu odstranit. Jak se provádí opravy vymontovaných převodovek atd.? Co stojí samosvorné diferenciály Škoda 742? Co způsobuje hluk u 6-ti stupňových převodovek nebo závada na spojkovém systému? Číst více
  • 1

DQ 500 + DQ 381

DQ 500 - jedná se o 7° DSG  s dvouspojkou v olejové lázni (servisní označení ODL)

 

Točivý moment až 600Nm.

Olej je společný pro převodovku a modul mechatroniky. Olej se chlazen přes výměník který je napojen do chladícího systému vozidla. Mazání provádí olejové čerpadlo.

Použít pouze olej G052 182A2 - množství (objem v převodovce je 7,1l) a při výměně cca. 6,0l. interval výměny oleje je  každých 60 000km. Olejový filtr se nemění!!!!!

Při výměně dvouspojky oproti převodovce DQ250 je třeba dbát na správné seřízení nastavovací podložkou.

Převodovka DQ250 při výměně dvouspojky měla pouze různé tloušťky pojistných kroužků,

Konstrukčně je převodovka DQ500 odlišná v některých částech:

- dutá planetová kola, která jsou proti úniku olej utěsněna těsnícími víčky

- všechny synchronní kroužky mají karbonové obložení

- z důvodu šikmého ozubení při zařazení Z působí velká axiální síla byly mezi kola přidány axiální ložiska

- mechatronika se skládá ze 2 částí - ŘJ a elektrohydraulické jednotky dále průtok oleje mezi převodovkou a mechatronikou zajišťuje 10trubiček oleje

- olejový okruh: hydraulické mechanické čerpadlo oleje je poháněno od ozubeného kola na dvouspojce.

V prostoru mechatroniky je hladina oleje vyšší čímž je zajištěna odvzdušnění hydraulického systému. Mechatronika a převodovka má olejové prostory kde jsou rozdílné hladiny oleje a proto jsou zde 2 výpustní zátky. Trvalý objem olej v mechatronice je cca. 1,2l. Při výměně oleje je nutno vypustit olej z převodovky a mechatroniky. Při běžícím motoru pak se mechatronika naplní.

Vždy je nutno při výměně oleje bezpodmínečně dodržet předepsaný postup výrobcem vozidla.

V případě kdy teplota oleje je 150°C se kvůli ochraně převodovky dochází ke snížení otáček motoru - na panelu přístrojů se zobrazí výstražné upozornění a krátký výstražný tón. V případě teploty oleje 170°C a zobrazí se na panelu trvalý výstražný tón a chyba se uloží do BNH.

 

DQ 381 - jedná se o 7° DSG se mokrými spojkami (servisní označení OGC)

Točivý moment až 420Nm

Použít pouze olej G055 529A2 - množství (objem v převodovce) 6,8 + 0,1, při výměně cca.6l

Interval výměny oleje vždy po ujetí 120 000km.

Olejové čerpadlo je mechanické a elektrické.

 

obrázek doplním